Mein Name isst Maarten und im alter von 75.
Heute bin ich neu auf dieses forum. Und bin Niederlander
Ich suche hilfe für ein adressierungsproblem
Ich habe seit 2 wochen mein eerste mobaled 101-platine V1.8.2 bestückt (arduino-nano) und eine WS2812 ledkette mit 5 leds angeschlossen und am ende der kette die dataline auf pen 4 zurück bestückt.
Ansteuerung dieser 5 leds functioniert auf LED0. Dazu benütze ich die excel-programierer.
Wen ich aber diese led-kette an LEDs 2 oder eine der 5 anschlusse von mini-distributor angeschlossen habe, dann leuchten alle 5 leds in farbe weiss auf maximum helligheit.
Ein pdf-print ist im dateianhänge.
Wie kan ich LED2 oder mindistributor 1,2,3,4 oder 5 ansteuern?
Ich nutze excel 2010 auf eine windows11 laptop.
Hallo alle zusammen
unser Hostingprovider hat uns mitgeteilt das es vom 17.02. 6:30 bis 18:02. 14:30 zu Wartungsarbeiten an der Infrastruktur und dem Server kommt.
In diesem Zeitraum werden alle Seiten (Shop, Wiki, Forum und Suche) der MobaLedLib kurzfristig ausfallen.
Sobald die Wartungsarbeiten abgeschlossen sind, werden wir Euch das mitteilen.
unser Hostingprovider hat uns mitgeteilt das es vom 17.02. 6:30 bis 18:02. 14:30 zu Wartungsarbeiten an der Infrastruktur und dem Server kommt.
In diesem Zeitraum werden alle Seiten (Shop, Wiki, Forum und Suche) der MobaLedLib kurzfristig ausfallen.
Sobald die Wartungsarbeiten abgeschlossen sind, werden wir Euch das mitteilen.
adressiering LEDs'2 und minidistributor 1-5
- Nohabfan1106 Verified
- Anonymer Lichttechniker
- Wurde bedankt: 147 mal
Re: adressiering LEDs'2 und minidistributor 1-5
Hoi Marten,
Hartelijk welkom bij het MLL-forum!
Leider kann ich dir hier nicht weiterhelfen, aber ich wollte dich herzlich willkommen heißen.
In Kürze melden sich bestimmt unsere Profis, die dir kompetent weiterhelfen können.
Tot ziens
Wolfgang
Hartelijk welkom bij het MLL-forum!
Leider kann ich dir hier nicht weiterhelfen, aber ich wollte dich herzlich willkommen heißen.
In Kürze melden sich bestimmt unsere Profis, die dir kompetent weiterhelfen können.
Tot ziens
Wolfgang
Grüße
Wolfgang
Windigipet Premium 2021, Tams mc² V2-9A zum Fahren, Schalten und S88 rückmelden, PowerSplitter mit 3 Boosterbereichen, Märklin C-Gleis (3L) und Tillig Elite Gleis (2L f. StraBa), MLL im Aufbau (Anfänger)
Wolfgang
Windigipet Premium 2021, Tams mc² V2-9A zum Fahren, Schalten und S88 rückmelden, PowerSplitter mit 3 Boosterbereichen, Märklin C-Gleis (3L) und Tillig Elite Gleis (2L f. StraBa), MLL im Aufbau (Anfänger)
- TMaa Verified
- MLL-TEAM

- Wurde bedankt: 400 mal
maarten hat geschrieben: Sa 14. Feb 2026, 15:41Wie kan ich LED2 oder mindistributor 1,2,3,4 oder 5 ansteuern?
Ich nutze excel 2010 auf eine windows11 laptop.
Hoi Maarten,
We doen het gewoon op z'n Nederlands, dat praat wat makkelijker.
Uit het bijgevoegde .pdf bestand kan ik niet wijs worden ... het ziet er anders uit dan het normaliter eruit zou moeten zien.
Via Opties, Bestanden, Opslaan in Bestand kun je het betreffende werkblad opslaan en dit bestand dan hier toevoegen.
Hier vind je uitleg betreffende hoe de string/reeks verdeling plaatsvind : https://wiki.mobaledlib.de/anleitungen/ ... p_rgb_leds
Waarom heb je het //Set_LED_OutpPinLst(6 A4 2) commando gebruikt ?
Dit is namelijk niet nodig, dat is default al ingesteld.
Kun je een foto van je opstelling geven ? Dan kan ik zien hoe je het hebt aangesloten en hoe de jumpers staan en kan ik een sketch voor je maken als voorbeeld. En vertel ook even wat voor een LED's je gebruikt hebt. (WS2812 RGB LED's of gewone LED's via een WS2811 printje)
Hier vind je welke versies van Office (Excel) en Windows ondersteund worden : https://wiki.mobaledlib.de/anleitungen/ ... []=version
Dit omdat je Excel 2010 gebruikt ...
Groetjes,
Theo.
Damals: Estorf (Nienburg/Weser) entlang der Strecke Nienburg–Minden (Natobahn)
-
maarten Verified
- Wurde bedankt: 2 mal
Dag Theo,
Hartelijk dank voor je snelle antwoord.
Ik ben geïnspireerd door Rob Jager van onze club (HCCM) Hij heeft met een ander lid van onze club een universeel bedientableau ontwikkeld. Heel leuk, het laat zien waar treinen rijden waar sporen gereserveerd zijn en hoe wissels staan. En die wissels kun je vanaf het tableau ook bedienen.
De regel Set_LED heb ik ingevoegd omdat ik de foutmelding kreeg dat er geen pennummers meer waren; er moest een volgende groep worden aangemaakt volgens de foutmelding.
De bijlage heb ik gemaakt door een selectie uit het DCC-tabblad als pdf te printen; niet ingevulde kolommen aan het begin en het einde van een regel heb ik niet meegenomen in de print. Ik heb geprobeerd via opties een bestand op te slaan maar dat lukt niet
Ondertussen had ik m'n volgende testonderzoekje gestart en voor de minidistributor wel een oplossing gevonden.
Ik heb een 2e stripje met 5 WS2812 pixelleds op de minidistributor aangesloten. En door het LED-kanaal op 0 te laten staan en geen verdelernummer of slotnummer in te vullen werkt het. Ik kan lichtkarakters voor leds op deze 2e strip definiëren en de ledjes worden netjes doorgenummerd.
Wat me nog niet lukt is LED2 van de hoofdprint aan te sturen en ook de breakout op U4
Heb je nog een hint voor mij?
Hartelijk dank voor je snelle antwoord.
Ik ben geïnspireerd door Rob Jager van onze club (HCCM) Hij heeft met een ander lid van onze club een universeel bedientableau ontwikkeld. Heel leuk, het laat zien waar treinen rijden waar sporen gereserveerd zijn en hoe wissels staan. En die wissels kun je vanaf het tableau ook bedienen.
De regel Set_LED heb ik ingevoegd omdat ik de foutmelding kreeg dat er geen pennummers meer waren; er moest een volgende groep worden aangemaakt volgens de foutmelding.
De bijlage heb ik gemaakt door een selectie uit het DCC-tabblad als pdf te printen; niet ingevulde kolommen aan het begin en het einde van een regel heb ik niet meegenomen in de print. Ik heb geprobeerd via opties een bestand op te slaan maar dat lukt niet
Ondertussen had ik m'n volgende testonderzoekje gestart en voor de minidistributor wel een oplossing gevonden.
Ik heb een 2e stripje met 5 WS2812 pixelleds op de minidistributor aangesloten. En door het LED-kanaal op 0 te laten staan en geen verdelernummer of slotnummer in te vullen werkt het. Ik kan lichtkarakters voor leds op deze 2e strip definiëren en de ledjes worden netjes doorgenummerd.
Wat me nog niet lukt is LED2 van de hoofdprint aan te sturen en ook de breakout op U4
Heb je nog een hint voor mij?
-
- Vergleichbare Themen
- Antworten
- Zugriffe
- Letzter Beitrag
-
- 2 Antworten
- 5443 Zugriffe
-
Letzter Beitrag von fbstr Verified
-